Dodge City Adventurers!

Detta är min blogg om mitt år i USA, Kansas, Dodge City.

Dag 2: Yeeeeeeeeehaaaaaaaa

Kategori: Allmänt

Vaknar runt fyra tiden av att dansken gör sig i ordning. Blir lite irriterad och försöker att sova. När han kommer ut ur badrummet säger han att vi ska ses om en kvart nere i lobbyn. Han har tagit nästan en timme på sig jag kliver upp tio minuter innan vi ska ses 05:30 och vi kommer ut samtidigt. Win Win! Vi beger oss till flygplatsen. Men ledarna ska fortsätta med dom andra till en annan gate så här säger vi hejdå och ”i am all by myself”.

 Jag frågar en tjockis vart jag ska checka in och hon visar. Jag kommer fram och fattar inte varför ingen vill hjälpa mig! HALLÅ! Allt ska tydligen ske med dator så jag börjar knappa in nummer och svarar på frågor. Och allt blir fel. Det börjar med att jag inte hittar numret på biljeten sen råkar jag trycka in att jag har ett spädbarn med mig. Och det stämmer ju inte. Folk bakom börjar bli irriterade. Sedan ska det betalas och då tänker jag (mitt jävla nöt) att jag ska betala med cash men sedan stoppar jag in mitt bankkort och då går allt som smort. Ännu ett bevis på att pengar ordnar allt.

Sedan går jag igenom säkerhetskontrollen och är fortfarande lite skakis från incheckningsincidenten. Så jag måste sätt väldigt skyldig ut när jag med skakande händer tar av mig mina skor och ställer mig mellan två stora boxar som tar kort på mig. På korten ser jag naken ut. Men det gör inget för jag förstår att dom vill se min vackra kropp. Men dom ser även att jag inte har något lurt på mig så jag kommer igenom utan problem. Går till gate B9 och sätter mig. Blir uttråkad. Jag går lite i affärer sedan kommer jag på att jag kan ju skriva lite. Så nu sitter jag här i Chicago och ska snart checka in på flyget. Det var varmt och trevligt här men nu är det dags att ge sig av. Jag ska mellanlanda i Denver och sedan bär det av till Dodge Airport där jag ska möta två tjocka amerikaner som ska vara mina päron dom följande tio månaderna.

Detta är sjuuukt och nu e de Emil som checkar ut. Slut.
Rimma nästan!

Jaha efter att ha flygigt i två timmar så kommer jag till ett ställe som jag inte rickigt vet vart det ligger. Stället heter typ Denver. Det är i alla fall stort. Jag fick nämligen åka tåg och gå en ganska lång bit för att komma till min gate. Jag tror jag kommer åka ett litet propeller plan sista biten till Dodge City. Det är mer än en timme kvar tills avgång och nu börjar jag bli lite nervös. Klockan är 11:34 och jag kommer vara framme 15:15 i Dodge och jag är redan lite nevös! Alla är så trevliga och prat glada och allt är billigt. Kanske ska flytta hit?

Nu ska jag dricka upp mitt mörkrostade kaffe med mjölk som kostade 2. 15 dollar(Tack Daniel för den! Nu vet du vad jag valde), äta upp mina Pringles Orginal, dricka upp min juice innehållande 140 kalorier som hade samma pris som kaffet och vänta på att en kraslig amerikansk flygvärdinna ska ropa ut ” Flight 7214 to Dodge City is redo for boarding”!  Så jag kan gå på det sista flyget på ett tag. Härligt!

Ok jag har landat……….AAAAAAAAAHHHHHH. Det här är nog det konstigaste jag har varit med om!

Ben och Debby mötte mig vid flygplatsen. Jag åkte i världens minsta propellerplan tror det var 15 stycken ombord och man såg in till cockpiten. Men där är dom. Så fina och så himla snälla. Vi tar lite bilder och sedan bär det av till huset. Dom visar mig runt och jag får träffa dom två hundarna. Fina men låter mycket. Men jag är van med Joker eller är det Turbo? Jaja, jag väljer sovrum, packar upp, försöker ringa pappa och tar en välförtjänt dusch och sätter mig och skriver. Men nu bär det av till rodeon. HAHAHA detta är sjukt! Jag ska på rodeo. Haha.

Fy fan vad sjukt det va! Ok jag har sett kopojkar ridandes på vilda hästar och galna tjurar i 8 sek var, män som brottas med kor och binder fast dom, Cowgirls som rider runt tunnor i en jävla fart, Indianer, män som skjuter på indianer, En enarmad cowboy som red runt runt på en mula på taket av en åkande lastbil, en clown som körde motorcykel på ett hjul men det sjukaste av allt, barn i 10 års åldern som rider på galna lamm. Jag skojar inte. Jag var i en amerikansk film. Alla är så tjocka att man känner sig otroligt liten. Men alla är vänliga och roliga. Alla har cowboy dressen. Till er som inte känner till den kommer den här:
Instoppad rutig skjorta
stortbälte
vanliga ljusajeans
Cowboy skor
och viktigast av allt (förutom den tjocka magen och breda texasaksenten) vit Cowboy hatt.
Sedan måste du ju såklart lära dig att gå och stå som en cowboy:
luta lite på ena benet, stoppa tummen i fickan och den andra på höften. Gå som om du suttigt på en häst hela ditt liv. Jag testa allt detta och blev direkt accepterad. Tugga gärna på en tandpetare med stora smaskande tuggor för bästa effekt. Spela gärna fiol också!

Innan Rodeon var vi på restaurang och det var också som en amerikansk Texasfilm. Men gott var det. Och jag lova mig själv att det var den sista läsken jag hade tills jag ska tillbaka. Men som ni alla vet är löften till för att brytas.

God Natt!

P.s Glömde tyvärr att ta med kamran till rodeon :(

 

 

 

Kommentarer

  • Pelle J säger:

    Emil. Jättte Word på allt....No worries på det du beskrivit som dom hade sagt i Australien...du fixar allt...ge det tid, du kommer att älska det...förhoppningsvis :D

    2012-08-06 | 23:37:31

Kommentera inlägget här: