Dodge City Adventurers!

Detta är min blogg om mitt år i USA, Kansas, Dodge City.

Dag 8: Två nya vänner och en ovän

Kategori: Allmänt


Det här va vad jag åt till lunch

Och det här var vad Philipp åt

 Hej! Nu har man varit här i en vecka och det känns som man skulle kunna stanna här i 10 månader . Vänta ett tag…. Det ska ja ju.

 Igår var det en vanlig dag och den var tråkig men jag skrev inte. För på kvällen åkte vi ut till en liten ranch. Där skulle vi se en sångerska som skulle sjunga och rida på en häst samtidigt. Tydligen gillade Debby henne mycket och det lät ganska coolt. Men det var inte coolt någonstans. När vi kommer dit är det typ 20 pers där och hästen var skadad så hon satt på honom och såg dum ut ett tag tills hon gick av. Och hon sjöng jätte dåligt, ok inte jätte dåligt men inte bra. Men sedan slog det mig varför hon var så populär. För showen skulle vara en timme men tantjäven pratade om gud och hennes samtal med honom och hur han hade hjälpt henne genom hennes liv i MINST tre timmar! Och vi bad till gud och publiken grät. Och hon skrek saker och sedan sa hon att vi skulle säga det och jag blev lite rädd men samtidigt var hela grejen ganska fascinerande. Vi fick i alla fall en bibel (Cowboy bibel) och hennes skiva. Och hon frågade om jag gick med honom ÄN! Och jag sa nej. Hon var dock en fantastisk talare. Och hon fick att gråta och känna igen sig i hennes äventyr. Så jag kan inte hata på henne för mycket. Men efter åt sa jag till Philipp ”I don’t think that i will ever believe that crap”. Så ni kan vara lugna. Eller nåt.

 Det var gårdagens strapatser. Nu till idag. Vi mötte vår tränare. Det kommer bli så hård träning. Nästa vecka kommer det att var träning sex på morgonen sedan skola och sedan träning igen. Men det kommer vara kul. Var ute och sprang idag igen och jag har bättre kondis än Philip. Det är alltid en liten tävling mellan oss. Och jag vinner! Ok han vinner ibland. Fast nej! Tränaren verkade snäll men hård och han ser verkligen laget som en familj och det gillar jag. Men min plan är att göra som Forrest Gump och hoppas att tränaren reagerar på samma sätt.

http://www.youtube.com/watch?v=NoptofKbQ04&feature=related

 Sedan gick vi ut och åt med en av Debbys och Bens barn och hennes man och två barn. Och jag fick en ny kompis. Hon är 5 och jag tror hon är kär i mig. Kan kanske bli något. Men nu är jag mätt och trött och ska nog gå och sova. Min nya vän kom precis in och gav mig en god natt kram.

 Men innan jag ska sova ska jag skriva historia. Jag ska lägga upp foto på min mat!



Förra solnedgången var tagen från google. Men denna har jag tagit själv. Stålt fotograf!

Kommentarer

  • Minna säger:

    Har du givit boken till barnen? Findus? Vad tyckte dom?

    2012-08-12 | 12:09:51
  • Anonym säger:

    :-)

    2012-08-12 | 15:52:18
  • Pappan säger:

    Morsning! Vi vill höra mer!!! Jag, mamma o Pelle är nu på Inälv fram till onsdag. Det är härligt snyggt o höstkänsla gör sig påmind.
    Kan du inte ringa hem snart! Vill höra din röst!! Vill även få igång o testa Skype.
    Pussar fr oss!!!

    Ps ta det lugnt med att uttala dig om för mkt 'crap' ds

    2012-08-12 | 22:04:11

Kommentera inlägget här: