Dodge City Adventurers!

Detta är min blogg om mitt år i USA, Kansas, Dodge City.

Dag 64: En dag i mitt liv

Kategori: Allmänt

Klockan är fyra över tolv och dom flesta där hemma på väg att vakna och gå till skolan eller jobbet. Själv är jag trött och sliten och vill mest av allt sova i min otroligt sköna och varma säng.

Jag bestämde mig för att skriva idag för det har varit en ovanligt ovanlig vanlig dag! I skolan händer det inte mycket det känns som en sådan där film med Jim Carrey när man upplever samma dag om och om ingen. Jag kanske är uppe så sent för jag är rädd att det kommer vara samma dag som idag imorgon. Men denna dag var en sådan dag som gör att du är säker att ditt liv går framåt.

Vi slutade skolan klockan 12 för vi hade en borta match. Det är bra för då får du äta lunch när ingen annan gör det. Och då finns det mycket bättre mat än om jag skulle äta sista lunchen som jag gör vanligtvis. Mer hamburgare och fler sorters pizza. Haha nej…men typ.  Halvägs till matchen väcks jag av ett telefonsamtal från SWEDEN. Det är pappa och vi pratar lite och det var trevligt. Roligt när jag försöker att förklara nyvaket att jag precis har vaknat på en buss på väg till en match på svenska. Jag är ledsen pappsen.

Men sedan kommer vi till matchen och där möter vi Sara Trappolini från Italien. Hon var en utbytesstudent som vi mötte på lägret. Det var super kul. Trevlig och rolig tjej. Det var kul för Luca fick prata sitt hemspråk lite.

Sedan spelar vi och vinner med 3-0! Jippi. Deras JV lag var dåliga och vi spela det mesta av matchen på deras planhalva. Varsity förlorade dok med 1-4.

Det börjar även bli lite kallt nu är det 53oF om man får säga att det är kallt, för hemma är det väl 10-14 och regn eller?

När jag kom hem så väntar ett brev. SPÄNNANDE. Jag kan inte beskriva hur glad jag blir av brev. Höra vad ni känner och höra vad ni gör. Jag älskar dig syster. Kämpa på med jobb i regn. Jag kan inte vänta på att få gå ut på krogen med dig och ta en öl eller två…eller 13 och dansa stjärten av mig. Längtar även efter att få krypa ner under en filt med familjen, höra regnet smattra mot fönsterblecket, tända ljus och se på en mysig kärleks rulle. Här är så stassigt och hektiskt hela tiden. Längtan är oändlig!

Så nu är klockan Halv ett och det börjat bli dags att ta en dusch sätta på mig farsans kalsonger borsta buligarna och krypa till bingen. Kanske drömmer lite om er när jag somnar. Hoppas!

Kärlek från er vän, kompis, son, bekant eller groda Emil Cavehead.

Kommentarer

  • Pappan säger:

    Är det Du som lånat mina kalsonger! Fattade inte varför förrådet var helt sinat. Nåväl, slit dem väl. Vi tänker ofta på dig! Kramar

    2012-10-05 | 09:22:45
  • Farmor säger:

    Som vanligt blir vi glada att höra från dig, gubben du är så tapper. Synd att man inte kan skicka lite svensk mat till dig, eller? Varma, hårda kramar till dig från oss...

    2012-10-05 | 14:09:32
  • Fannyyyyy säger:

    emil cavehead <3

    2012-10-05 | 20:19:21
  • Fastern säger:

    Nu kom en riktigt Emil lääääängtan! Du e så långt borta!!!!
    Love ya!

    2012-10-07 | 18:51:37

Kommentera inlägget här: