Dodge City Adventurers!

Detta är min blogg om mitt år i USA, Kansas, Dodge City.

Dag 87: Fråga frågor för frågor ger svar!

Kategori: Allmänt

Hello Bitcheeezzz

Det var ett tag sen. Mycket har hänt i den lilla staden. Inge mer fotboll vilket gör mig rastlöst och galen ibland. WEEEEEEEEHHH. Skulptur och keramik klassen är även över och jag har börjat med video produktion vilket är mycket roligt. Jag gillar ju att göra film.

I fredags var det THE HATCHET GAME! Som är den viktigaste amerikanska fotbolls matchen på säsongen. Alla var där och heja. OCH VI VANN!!! Jippi!  Det var mot våra största rivaler Garden City. Det var en spännande jämn match. Jag var på tv och vi stormade planen efter åt! Det var väldigt kul!!!

Sedan har vi varit på ettårs kalas med barnbarnen igår. Så är fotfarande lite trött i huvudet! Barn är söta när dom inte skriker, tjatar, slåss, gråter, bajsar, springer, leker och skriker mer. Vilket är vad barn gör 90% av deras vakna tid. Men vi har alla varit där! Och när dom sover är dom ju bara för söta och snälla.

Jag har även anmält mig till floor show! Det är som en talang show! Man har ett tema och sedan får man göra va fan man vill. Och jag ska vara med. Jag har min edition 19 november. Några förslag på vad er svennebanan ska göra? Och jag är inte rädd för att inte klara mig igenom edition för jag känner inget större hot mot mina motståndare. Hahah men man vet aldrig.

Nu börjar det bli kallt på alvar. Nu tror jag inte att det kommer komma någon plötslig hetta längre men vad vet jag?  Men mamsen och pappsen ska skicka varma kläder. Tack.

Jag måste säga att jag har en under bar tid här och jag bara njuter allt jag kan. Varje dag är et äventyr och jag tror aldrig jag har lärt mig såhär mycket på så kort tid. Jag har även kommit på att jag älskar människor. Älskar att bara sitta och prata om livet med främmande personer lära känna människor. Människor kan vara så intressanta. Haha ja men jag saknar er där hemma mycket. Dom senaste dagarna har jag bara velat träffa er alla krama och pussa på er och ta en lååååååååång fika med gott kaffe och en och annan bulle. Men nu så går inte det? Något som detta har lärt mig e hur vackert och hur bra jag har det där hemma. Skulle aldrig kunna leva så här länge. Det gamla ordspråket håller än, bota bra men hemma bäst!

Varma långa kramar från mig. JAG VET! Fråga något så kan jag ha lite mer att skriva om. Det är så svårt att veta vad ni inte vet och vill veta! Så ställ massor med frågor! MASSOR Dom behöver inte vara bra!

Hej svejs i lingonskogen (ÅÅ kom att tänka på lingonsylt)

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hej min käraste Emil! Jag är nu på Lugntorpsvägen och saknar ju dig här. Pelle har en fråga hur är husdjuren, är dom keliga? Han är underbar med Emmas Nisse (marsvin) . Ja du känner ju Nisse. Han kelar o matar, det blir ju ett par veckor bara. Han måste få ett husdjur, tycker jag. Pelle o jag skall hitta på något på hans lov eventuellt Kulturhusert nån dag största kramar från farmor. ( farfar hälsar nog också från Gotland)

    Svar: Ja Jag tycker ocksa att han ska fa det, och nagot lite piggare an nisse!
    Emil Kavhed

    2012-10-29 | 08:18:22
  • Mamma säger:

    Hej!
    Vad härligt att få läsa ett inlägg igen! Jag längtar efter dig! Är det dina fina alster på bilderna? Ulla hade nog rätt, du har talang trots knubbiga fingrar. Jag är på väg till jobbet. Här är faktiskt också kallt. Såg att en orkan är på väg till New York. Kommer ni att märka något av den. Oj nu är jag visst framme i Gamla Stan. Puss mamma

    2012-10-29 | 08:47:30
  • Fastern säger:

    Som jag längtar efter ett nytt inlägg! In på din blogg varje dag ( ibland flera ggr ) men det har varit tyst, alldeles för tyst!
    Ja, här är det kallt! -1 i går morse och det vart till att skrapa bildrutan, men det finns à dra ställen i Svedala som det varit/är kallare på, så jag ska inte klaga!
    Nyinköpt vinterjacka på i dag och Alva har jag fått skicka efter vinterkläder till. Har köpt, i våras på rea, men det är BORTA!!! PUTS JÄKLA VÄCK!!!! :-(
    Rotat igenom lägenhet och källare, men ingen jacka å byxor där inte!!!
    50-års festen överlevde jag, trotsblåmärken!!!!!efter en cykeltur in i en lyktstolpe......
    -Japp, det e sant! Där alkoholen går in, går vettet ut!!!
    I kväll skulle vi varit å firat kompis, men tappade lusten och blev MATT då jag kom till skolan och skulle hämta Alva! Möttes av en surmin och ett:
    - kommer du allaredan, blä! Jag vill inte Hem Nu!!!
    Men vi för hem å hemma blir vi i kväll!
    Kram till Dig Bästa Emil!!!

    2012-10-30 | 17:58:09

Kommentera inlägget här: