Dodge City Adventurers!

Detta är min blogg om mitt år i USA, Kansas, Dodge City.

Dag 34: Allt är uppochner!

Kategori: Allmänt

Nu har jag varit på vift i mer än en månad och livet bara flyyyyyyter på. Jag börjar märka att min engelska börjar flyta på och jag känner mig inte längre lika begränsad som förut och kan visa vem jag egentligen är för folk. Men jag vet inte om det är bra eller dåligt ;)

Vi vann en fotbolls match till men jag spela inte. Men det är alltid kul att vinna. Träningarna bara fortsätter och fortsätter.  Men jag har kul.

Idag har vi inte haft fotbollsträning och vi märkte hur mycket tid vi har då……men va tusan ska man hitta på om man inte vill sitta vid datorn eller kolla tv?  Så vi gick ut och spela fotboll.  :D  Vi spela men några 28 åriga mexikanare (Det är bara mexikanare som spelar fotboll här). Dom var trevliga och vi kommer nog spela med dom igen nån gång. Hoppas.

 Sedan har jag maxat på tyngdlyftningen. Jag bänkar 125 Ibs (56.7 Kg) 4 lyft. Samma tyngd tar jag också upp på mina axlar 2 gånger. Det var kul men hoppas jag kan göra mer i slutet av den här terminen (höll på att skriva semester).

På söndag ska vi tvätta bilar med kören och vi har redan gjort fundraising men jag sålde bara till två, Debby och Stephan. Men jag ska jobba extra hårt på biltvätten. Men jag vet inte hur man gör! Men det kommer nog ordna sig.

Jag måste bara meddela er om att jag är mycket intresserad av vad som händer hemma och jag älskar att läsa om det. Så alla (ni vet vilka ni är) sluta avsluta alla era kommentarer och mail med ”Jag vet inte varför jag berättar det här. Du är ändå inte intresserad .” Jag vet varför ;För ni vet att jag är intresserad :D

Igår var jag och hälsade på Stephans youth group. Dom hade ett lite bättre band, men fortfarande dåligt. Men det är så kul för alla sjunger med och springer omkring och har trevligt tillsammans, så det spelar ingen roll att att trummorna tappar takten och att sångaren falska stämma inte hörs.

Men sedan kollade dom på en jätte läskig propaganda film om Jesus och gud. Det var en femminuters lång film med blixtrande frekvenser av en blå hjärna som pullserade information från öronen till hjärnan och sedan 0.01 sekunds bilder med Jusus på korset. Allt detta medans en djup röst predikade om gud och Jesus. Varje gång han sa ett viktigt ord dök ordet upp med stora bokstäver och sedan försvann det. Läskigt!

Men efter denna härska upplevelse så lyssnade vi på en trevlig gammal man som pratade om att alla är bra på något och att man bara måste finna sin sak och sin mening i livet. Det är ju sant och trevligt. Men vetifan om gud har så mycket med det att göra ;) Nej, skäm åsido så tror jag religion är viktigt och att det gör mycket gått men jag har svårt att relatera till att som dom säger i kyrkan. Men jag antar att jag inte är tillräkligt klok eller nåt?

Men sedan gick vi ut och dom skulle visa mig lite parkour. Dom gjorde sina låga framåt och bakåt volter och vissna bakåthandvolter. Sedan visade mig hur man rullar över sin axel på marken. Jag säger ”jag kan väl pröva” Jag hoppar upp 3 meter upp i luften dyker mot marken och i sista sekund så gör jag en rullning och sedan kommer jag upp, springer och landar en HÖÖÖÖÖG framåt volt och sedan går jag iväg med en lurig min……på händer.

En brasilianare har landat i Dodge! Han heter Rafael och är surfare och super cool! Vi är vänner! Känner mig speciell i hans tillvaro. Hihi

Men som ni märker är mitt liv så kostigt och uppochner vänt att jag inte tycker något är kostigt. För mig så är detta vardag. Lär mig nya saker hela tiden! Det är kul! Det går ingen nöd på mig!

Älskar er alla lika mycket som förut om inte mer. Jag är lite orolig för min hemlängtan växer men det ska nog ordna sig, jag har ju gitarren.  Nu ska jag sova för i morgon är det………

fredag, fredag
Måste dansa på fredag
Allihopa ser fram emot helgen, helgen
Fredag, fredag, dansa på fredag
Allihopa ser fram emot helgen

Fan, detta skulle kunna bli en hitlåt!

Kommentarer

  • vilman säger:

    haha emil du är jätterolig ju!! skriv mera det är fantastiskt att läsa. kram

    Svar: Tack så jätte mycket, både du och pappan! Ni fatar inte hur glad jag blir!
    Emil Kavhed

    2012-09-07 | 07:17:54
  • Pappan säger:

    Håller med Vilman. Du är ju rolig ju. Brås på...
    Håll fanan högt o showa lite mer parkour!
    Pussar

    2012-09-07 | 08:47:30
  • Farmor säger:

    Hej min (vår) fine sork! Dina gymnastiska konster har jag bara väntat på att du skulle få "stila" med det var verkligen kul att läsa om.som vanligt skrattar vi och gråter när vi läser. Största kramarna från oss.....

    2012-09-07 | 09:38:38
  • Fastern säger:

    Åh, vad jag äääälskar Dig!
    Alva nu landat hos sin mormor, för din faster ska ut och svänga sina lurviga på en MC-klubb!!!!
    Kraaaam

    2012-09-08 | 16:43:33

Kommentera inlägget här: