Dodge City Adventurers!

Detta är min blogg om mitt år i USA, Kansas, Dodge City.

Dag 155: Tysk, I kill you! och lite snö!

Kategori: Allmänt

Sitter här framför tv och skrattar åt Achmed the Dead Terrorist med Debby. Jag började skolan för två dagar sedan och allt tyder på att det kommer bli mycket att stå i. Musikalförberedelserna har satt i full gång och jag ska upp tidigt imorgon och hjälpa till med byggandet av scen matreal. Det kommer bli kul. Jag måste snart gå till sängs för klockan är redan halv tolv.

Idag har jag varit på basket match. Vi förlorade men det var en väldigt spännande och bra match. Jag älskar att dom tar alla sporter på sådant alvar och vid varje match kommer jätte många och kollar. Jag har fått en ny syn på sporter och börjar faktiskt gilla att sitta där och heja. Det kan ju bli rätt spännande ibland.

Paketet från farmor och farfar har äntligen kommit. Det innehöll farmors kola, salt lakris pastiller, juleskum, saffrans kakor, lite mer av farmors kola, en tröja, några kalsonger och två böcker om Gotland som blev mycket uppskattade. Tack från Ben, Debby men mest från mig.

Jag har åkt skridskor, pulka och byggt en snögubbe, allt man ska göra när snön har falligt. Det var otroligt härligt att åka skridskor och jag kunde inte få nog av att susa runt på isen. Philipp var nöjd innan vi kommigt dit. Rafael och Florian vågade inte släppa kanten. Haha det var så kul att se Rafael ”åka” omkring på isen. Jag tror också att jag var typ tredje bäst. Många var väldigt osäkra och det var fullsmockat vid kanterna men ganska fritt i mitten. Hahaha. Det var också lite tråkigt för jag hade ingen jag kunde åka med. Hittade några som jag kunde leka kull med men bara en kunde ta mig. Jag fick även lite hem längtan och ville åka med mamma, pappa, Pelle, Minna och alla mina kompisar… ja hela släkten faktiskt. Det var samma sak med pulka åkningen. Plus att jag hade velat ha en lite vassare backe, men man får ju inte glömma att jag är i platta Kansas. Rafael hjälpte till lite med snögubben. Den blev mycket fin.

Jag ska även på skidresa i Colorado om några dagar med kyrkan. Kommer bli underbart. Så mycket kul att se framemot

Vad fick ni för klappar i år! HA! Det har ju även varit nyår och då satt vi hemma hos Rafael och Florian och spela tv-spel och var inne på datorn. Kollade lite på New York firandet men bara när den stora bollen sakta sjönk ner till noll. Tog en nyårspuss från Rafael. Så inget speciellt… Tror Ben och Debby gick och lade sig klockan tio. KUL! Men jag fick ju chansen att fira med släkten och vänner med hjälp av skype. Det var väldigt trevligt, även fast det inte riktigt var samma sak att sitta i köket klockan fem på eftermiddagen och kolla på fyrverkerier från en pixlig skärm.

Nu tror jag att jag har fått med det mesta och efter detta inlägg kanske ni får vänta ett tag för jag kommer ha fullt upp med skolan och musikalen. Men jag ska försöka att hitta tid. Mamma jag önska du var här och kunde hjälpa mig med matten. Behöver bara friska upp minnet lite och jag fattar inte att jag inte uppskattade din hjälp mer. Tack. Kan se om Philipp aka ”the genius” kan hjälpa mig lite. Det kanske kommer sluta med att jag byter till en lättare matte. Men jag ska fan kämpa på. EMIL YOU CAN DO THIS!!! Fan livet är inte så jävla enkelt. Man måste fan kämpa lite. Jobba på så kommer jag att lära mig en massa. Jag är rädd. Hjälp jag är väldigt rädd. Det är inte så svårt som du tror. Eller? Jaja, betyg är ju bara en jävla bokstav som för mig inte betyder något! Men det betyder inte att du ska ge upp. Du har varit lat i så många år nu! Det är dags att få en liten utmaning. You CAN do this.

Förlåt för det där. Var tvungen att skriva mina tankar lite. Jag saknar er så mycket nu. Jag känner ibland att jag bara vill sluta med alltting. Flyga iväg från alla regler och krav. Bara trängas i soffan med mamma och kolla på ännu ett mystiskt mord i midsummer. Sedan åka på festival med alla mina vänner och bara göra va fan jag vill och känner för. Men nu är det inte så och jag har det sååå bra och njuter av varje sekund.  Men ibland så är det bara lite mycket.

Nu behöver jag sova god natt!

Kommentarer

  • Pappan säger:

    Det var härligt med dig på nyår, även i pixligt läge!
    Du kämpar på du. Kan du skridskor så kan du matte. Så enkelt är det;-)
    Pussar

    2013-01-05 | 09:27:14
  • Fastern säger:

    Säger som far din: DU KAN, DU FIXAR DETTA! Bra att paketet kommit!
    Kram

    2013-01-05 | 09:51:32
  • Farmor säger:

    Då kan farfar lägga "paketefterforskningen" bakom sig det har blivit många samtal. Vi har Börjes bror Krister här och skall ikväll på trettondagsaftonmiddag till Thomas o Pia sen blir de vardag igen, av nån anledning är det skönt att komma in i vardagsrutinerna fast man är pensionär. Men nu ser vi framemot våren. Ha det fortsatt gott vår älskade kämpe, KRAMAR fr. Farmor o farfar.

    2013-01-05 | 10:31:59
  • Mamma säger:

    Hej Emilio!

    Det kändes faktiskt som om du var med på nyårsafton! Vilka fina bilder! När det gäller matten då är det bara att kämpa på. Det är träning som ger resultat. Tänk på att bokstäverna står för tal. En god ide att be Philip om hjälp. Ni kanske kan bli vänner med hjälp av matematiken. Du, vi kan ju Skypa och du vet ju att det roligaste jag vet är att plugga matte. Min mamma har hjäpt mig via telefon många gånger. Puss puss puss

    Puss puss puss

    2013-01-07 | 12:21:05

Kommentera inlägget här: