Dodge City Adventurers!

Detta är min blogg om mitt år i USA, Kansas, Dodge City.

Dag 1: The day before D-day

Kategori: Allmänt

Tog inga bilder denna dag. Måste bli bättre på det! Men här är mitt hotellrum!
 
Min familj plus simon vaknar och det är dags att säga hejdå till trion (jag kommer att sakna alla röriga rep med Premise)och bege sig till flygplatsen.

Jag kommer dit och ser alla gula fula STS tröjor och mitt i detta mina allra finaste vänner. Love, Emma, Amanda, Mika, Fanny och Olle! Alla är där och ska säga hejdå. Alla gråter och kramas och det är som på film. JAG ÄLSKAR ER! När jag kramar pappa kommer den stora gråten och jag blir som en liten unge igen. Love slåss och skriker och gråter och det är inte kul! Alla är så ledsna! Och helt plötsligt är det dags att gå och jag ser min familj och mina vänner en sista gång i ögonen på ett år och sedan ger jag mig av!

Då vänds allt upp och ner och jag intalar mig själv att nu är det dags att klara sig själv.

Sedan är det bara långa flygresor och dålig sömn i många timmar framöver. Träffar härliga personer från olika delar av världen. Sofia från Norge och Joy från Österrike. Hoppas man håller kontakten. Så var man i USA för första gången. Det är klart man ska ta en Big Mac Meny när man ändå är här. Och varför inte betala med en hundradollarsedel. Tack Franken och Marie, ni är bäst.

Nu ligger man i Chicago på ett super hotell rum och softar och läser dom mest underbara brev en människa kan få. TACK TACK. Men nu ska dansken sova så det är väl dags att borsta bulingarna och krypa till kojs. Den stora dagen är ju imorgon. Klockan är 21:00 och efter tidsresande och många slumranden i trånga stolar känns den här dagen som om den har varit oändlig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: