Dodge City Adventurers!

Detta är min blogg om mitt år i USA, Kansas, Dodge City.

Dag 10: HOT Soccer not Football

Kategori: Allmänt

Det hände inget roligt i går bara grillning i trädgården :)

Första fotbollsträningen idag.

Vid halv fyra när solen stor som högst på himlen så börjar träningen. Vi börjar med lugn jogging det går super bra. Sedan stretchar vi och sedan börjar träningen det är då allt blir svart……. Okej det blev inte svart .

Vi börjar med några lätta passövningar. Och jag sköter mig ganska bra. Men varje gång någon gör något fel så behöver vi springa från ena sedan av planen till den andra under 24 sek annars är det bara att börja om. Och ett tag så håller jag på att svimma av värmen och det känns som om jag fått blåser. Inte på hälen utan på tån. Och inte vanliga blåser utan brännblåser. Inte bra med svarta skor. Men jag tänker fortsätta ha dom för vår andra tränare sa att mina skor inte finns att få tag på i USA och att han hade haft såna förut och att det var dom bästa han haft. Och att han hade försökt hitta dom i USA men det var för dyrt att frakta dom hit.

Men sedan var man så torr i munnen för det hadde gått 40 min utan drickapaus. Men jag klarar mig med nöd och näppe till första drickpausen och sedan känns det ganska bra. Vi byter övning till en lite minde ansträngande och man börjar bli van med solen. Så jag gör inga stor dåd men inte häller några super misstag. Så jag är nöjd. Det var kul. Sedan gick vi på några möten i skolan och åt ute, INGEN. Men nu måste jag sova för imorgon är det sex som gäller. Upp och springa! Det är lite sjukt.Men som det kommer inte vara lika varmt. Jag tror jag klara mig utan att bränna mig konstigt nog. 2 timmar i stekande sol. Jag kanske börjar bli en mexikan.

Måste även säga att jag har träffat en ny vän. Den enda vita killen i vårt lag förutom dom andra utbytesstudenterna,  Jakob från Slovakien och Jonas som också är från tyskland. Härliga grabbar det där. Många trevliga lagkamrater och några som man gillar mindre. Hoppas dom man gillar mindre inte kommer med i laget. Jag tror jag kommer att klara det. Men vi får se. Alla är duktiga.

God natt jag kommer sova såååå gott :)

Kommentarer

  • MANDZ säger:

    "Men nu måste jag sova för imorgon är det sex som gäller" hahahalolololol

    Svar: haha jag vet vist är jag rolig :) omoget! hihi
    Emil Kavhed

    2012-08-14 | 12:09:04
    Bloggadress: http://feast.blogg.se
  • Ingegerd säger:

    Det är härligt att läsa låter så positivt. Kram till vår Goa kille!

    2012-08-15 | 19:34:07
  • Anonym säger:

    Hej Gubben!
    Vad roligt att läsa om dina upplevelser! Du verkar ha en härlig inställning till det hela. Sporten verkar krävande. Glöm inte att dricka när det är mycket varmt. Vi tänker på dig och följer med spänning fortsättningen på äventyret. Puss och kram från mormor o morfar.

    2012-08-17 | 22:18:57

Kommentera inlägget här: