Dodge City Adventurers!

Detta är min blogg om mitt år i USA, Kansas, Dodge City.

Dag 3: Inget speciellt, bara toa kaos och en bror!

Kategori: Allmänt

 

Vaknar vid halv åtta och är klar vaken. Går upp och möter Debby som ska precis sticka till jobbet. Det händer inte så mycket äter frukost, går in på fejan, går på toa, rastar hundar, spelar gitarr, spelar piano, går på toa………..och det är då det händer. Genast händer det en massa!!!!!! DET BLIR STOPP I TOAN. PAAAANIIIIIIIIIIK! Jag vill helst inte skriva om det, men det var det ända som hände som är värt att skriva om. Jag spolar. Vattnet fylls…….och fylls……O FLYLLS. Det går upp för mig vad som håller på att ske. Men lugn som jag är grips jag inte av panik. Jag letar bara efter en toaborste eller en sugpropp. Men hittar ingen och gips av panik. Men vet inte vad jag ska göra. Så där står jag trampandes på badrumsgolvet medans vattnet börjar rinna över stolen. Tills det säger SLURP och vattnet sugs ut. Jag tar slut på 3 toa rullar när jag ska städa upp allt vatten som rann över. Härlig morgon.

Men nu kommer Ben hem och det är dags att äta lunch. Han föreslår hamburgare och jag föreslår vegetariskt. Han skrattar och säger det att det finns inga vegetariska restauranger i hela Kansas. Jag skrattar men tycker inte det vad så himla kul.

Jag vågade inte ta en sallad på Sandy’s, så jag åt en vidrig burgare. Men jag tog vatten. Tror inte min mage är van vid den här sortens mat. Men vågar jag gå på toa.

Jag funderar på att ta en springtur. Ben kör runt mig och visar vart jag kan springa och tjuvröka. Hyggligt! Nu när Ben var så snäll och visa så måste jag ju springa……….och röka. Eller?

Det r 37oC ute och vinden blåser som en hårtork så jag tar min iPod och en vattenflaska och så går jag en tur istället för att springa. Kommer antagligen att dö ändå!

Fyfan vad varmt det va! Jag dog av svett och jag kunde inte gå barfota för då smälte mina fötter. Men jag stod ut en timme och när jag kom hem var jag så utmattad att jag däckade i sängen en timme tills Debby kom hem. Och när jag berättade om mitt varma äventyr sa hon att det bara är och vänja sig för snart ska du springa hela dagarna i hettan när fotbollen börjar. Blev lite otagg på fotboll. Men vafan. Nu kör vi!

Inatt så kommer Philipp och vi åker ut kl 9 för att möta honom men hans plan hade en trasig motor så det blev försenat till 1. Men jag somna och blev väckt av Philipp. Han var trött men alla var glada och det tror jag han var också. Han har tyskbrytning. Min nya bror har tyskbrytning. ÅÅÅÅ saknar Pelle. Han har inte tyskbrytning. Kanske när jag kommer tillbaka. Haha jag är så trött att jag inte vet vad jag skriver.

Jag har gått hela dan ensam i huset och inte gjort något. Men hela tiden har jag gått runt och tänkt ”när ska jag bli bra på engelska? när ska jag bli bra på engelska?” sedan kommer jag på att jag varit här i två dagar. Så jag hoppas att jag blir bra imorgon.

Puss på er alla saknar er mycker!

 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    2012-08-08 | 00:50:36

Kommentera inlägget här: