Dodge City Adventurers!

Detta är min blogg om mitt år i USA, Kansas, Dodge City.

Day 5: Magi!!!

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit på min skola för första gången. Det var inte några där för vi börjar inte förens den 15, om exakt en vecka. Och den veckan kommer vara knasig. För fotbollen börjar på måndag och den skulle tydligen vara 6 på morgonen och sedan vid tre tiden igen, en och en halv timme vardera. Och plus när skolan börjar kommer jag att ha styrketräning varannan dag typ. Så jag lär inte bli fet men pumpad! Men vi får se om jag överlever.

Jaja tillbaka till mitt besök på skolan. Det var väldigt trevligt. Träffade lite lärare, fick ett skåp och valde även kurser. Och jag vetifan om jag valde rätt det fanns ju oändligt mycket att välja mellan. Men jag valde något som hette sculpture/Ceramics 1. Eeeehhh jaha ja. Jag tror att det är typ som bild fast att man också lär sig mer om konst. Typ lite det Mnna gör? Kanske? Haha vad har jag gett mig in på! Jaja jag valde även Audio Video Production och där får man väl lära sig och filma och sånt. I don’t know. Och så har vi då tyngdlyftning/styrketräning och musik klass med kör. Och sedan har vi allt tråkigt som jag knappt valde själv. Algerbra 3 (Mamma kommer behöva din hjälp där, Men få inte panik nu för dom sa att jag tydligen skulle tycka det var för enkelt), Engelska 11, American History, biology 2, American Goverment och Oppertunity Period och ni får gärna berätta för mej av detta betyder och innebär.

Nu är jag sådär super trött så att man känner sig full och skrattar åt allt. Så jag, Ben, Philipp och Debby har skrattat så mycket. Eller i alla fall jag. Nu kanske dom tyckte jag var jobbig. Äääääh skit it.

Jag tog en jogging tur vid åtta och medans jag sprang så gick solen ner och jag fick skåda en äkta ”Kansas sunset” och det var så himla magiskt att jag satte mig i gräset och bytte från Breakbot till Matt Corbys untitled sång på hans EP. Och det kändes som om låten gick ännu saktare än den redan gör och att tiden stannade en stund. Och sedan joggade jag ner i det rosa/röda/blå skimret från en helt otrolig solnedgång . Och det var lagom varmt, ok det var jävligt varmt, men kallare än det brukade vara och allt kändes så himla bra. Och jag tänkte ”Ska jag ta kort på det”? Men sedan tänkte jag ”Nej, Det här ögonblicket ska bara få finnas i mitt huvud”. Perfekt avslutning på dan.

God natt! Jag saknar fan inte Sverige!

http://www.youtube.com/watch?v=EDUvecJKN2c
Lyssna och njut

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Hej!
    Vad fint! Spännande med skolan. Kände du dig som i en amerikansk highschool film när du låste upp skåpet? Algebra blir jättekul! Det klarar du lätt som en plätt. Fanns det ingen stå på händer kurs? Ja du får väl ha med det i din målgest i fotbollen.

    Ja ha så det går att skratta med Debby och Ben! Jag längtar efter att skratta med dig. Kan du skratta med philp?

    Puss mamma

    Svar: Mamma :) Allt var precis som en amerikansk highschool film. Och alla amerikaner har rolig humor. Det klart att mina akrobatiska kunskaper ska användas på fotbollsplanen
    Emil Kavhed

    2012-08-09 | 14:27:30
  • Pappan säger:

    Hej Sårken!nu är jag hemma från kollo o kan följa ditt äventyr via bloggen. Så otroligt bra!!! Skrattar o gråter om vartannat!!! Längtar fruktansvärt mkt men håller tillbaka då jag förstår att du har det bäst!! Låter speciellt med soccersatsningen men kanske du mognat i fotbollskänslan i den akrobatiska kropp. Du kan kalla det gutefotboll (Dvs gotlandstousch).
    Kör hårt o bygg kropp!
    Ring gärna, vill höra din röst (voice

    2012-08-09 | 20:50:00
  • Pelle,farmor o farfar säger:

    Hej vår bästa amerikan, allt låter fantastiskt, imorgon åker Pelle hem det är inte kul, men han är ju glad förstås. Men här blir tomt som du vet älskar vi när vi har våra fina barnbarn här. KRAAAAM från oss!!

    2012-08-09 | 20:50:35
  • Pappan säger:

    Har du fixat mobiltelefonkort?

    Svar: Nej jag tror vi fixar det när skolan börjar! :)
    Emil Kavhed

    2012-08-09 | 20:50:59

Kommentera inlägget här: