Dodge City Adventurers!

Detta är min blogg om mitt år i USA, Kansas, Dodge City.

Dag 58: 1-3-6-1 Medeltid!!

Kategori: Allmänt

 

Hej igen! Det var ett tag sedan jag vet! Men jag tänker inte vara som någon töntig blogg brutta och be om ursäkt för att jag inte har skrivit på två veckor.  Ni får helt enkelt leva med att jag har ett liv. Jag är inte död för er som trodde det J Jaja med det sagt kanske jag ska börja skriva om vad som har händer och fötter här i Amerikat!

Förra helgen så åt jag inte på 30 timmar. Ni kanske undrar varför. Jo i vissa fattiga länder så finns det barn som inte äter på mer än 30 timmar! Ha! Nu lärde jag er allt något va! 400 barn dör varje kvart i världen av svält. Det var med youth group vi hade detta evenemang, som slutade med en stor middag. GÖTT! Jag kände inte att jag lärde mig något av den helgen men jag lärde känna dom nya och dom gamla utbytesstudenterna lite mer! Vi hängde nämligen i kyrkan heöa helgen och sov där!  

Sedan har det inte hänt så mycket tills igår då jag åkte till Renaissance Festival! Det var som medaltidsvekan på gotland! Klockan halv 5 igår gick jag upp för att åka med en buss i 7 timmar till Kansas City och där gick in på ett stort område med drakar, prinsessor, kungar, drattningar, prinsar, sjörövare, sjöjungfrur, magiker, älvor, eldslukare, tama falkar, jonglörer och allt möjligt roligt. Det var super kul. Faktiskt den roligaste dan jag haft hitintills. Älskar hur personerna aldrig går ut ur sin karaktär. Tjuvlyssnade på en konversation mellan en pirat och en herre med röda ögon och en troll stav. Piraten berättade om hur han växte upp i skogen och träffade några vänner där som dom rövade med i några år tills han senare gick ut till sjös!

Jag köpte två t-shirts och ett svärd till Philipp! Svärdet representerar våra strider! Hahaha! Nej.

Men nu när ni vet att jag lever och frodas, så säger jag hej då och ha det bäst!

Tycker om er!

Kommentarer

  • Farmor säger:

    Rackans att medeltidsjippot var bättre än Gotlands ja, ja de får vi väl ta, kram och ha de bäst...



    2012-10-02 | 09:16:10
  • Fastern säger:

    Tack för bilder å att man får hänfa med i vad du gör å tidningsklipp ( coolt!) men du har varit i Grekland oxå!!!
    Här är det: Höst. Ännu ok värme, men även REGN. Alva fyllde år i söndags å nu i helgen som kommer är det tjej party! Mycket planer inför detta!
    Puss till dig! Love ya!

    2012-10-03 | 19:33:08
  • Fastern säger:

    Miss ya!

    2012-10-04 | 09:24:05

Kommentera inlägget här: