Dodge City Adventurers!

Detta är min blogg om mitt år i USA, Kansas, Dodge City.

Dag 145: God Jul!

Kategori: Allmänt

Hej!

Det var ett tag sedan. Jag har nu fått mitt hemkomstdatum, den 31 Maj. Vilket betyder att jag om några dagar har varit här halva min tid.

Det känns trist, för dom säger att den sista halvan brukar gå snabbare än den första och jag som tycker den gick snabbt!! Men jag längtar också(vilket jag inte gillar). Speciellt nu i juletider. Har aldrig firat jul någon annanstans än med familjen.

Men blev väkt av att faster som ville skypa och var tvungen att gå upp alldeles för tidigt. Men det var värt att få säga god jul till alla gotlänningar. Jag fick även vara med en stund på Övre Slottsgatan och prata med momo, mofa, mammsi, pappsi, minnan, pelle plutt, mostrarna och kusinerna. Sedan har jag varit på julbak med Börjesons, haft killsnack med bästa love och lyssnat på presentpredikan hos Boijorts och som grädde på moset så gick vi på midnatts messa och lyssnade på ”O holy night” och drack något ganska likt glögg(typ varm äppeljuice). Mellan resorna till Sveriges alla hörn och julsjungande så har dagen bestått av klappletande, paketinslagning och knäck ätande. På detta så hann jag städa mitt rum och tvätta mina kläder. VA! Vad säger ni! Inte så dålig da om ni frågar mej…... Jag är i alla fall nöjd. Och det bästa av allt är att imorgon/idag är det min tur att äta gott och öppna paket. För er är julen slut och för mig har den bara börjat.

Annars har jag haft uppträdande på Floorshowen. Det gick lysande och det var otroligt roligt. Blev tyvärr inte Kung men man kan ju inte få allt här i världen. Ser enormt framemot musikalen. Kommer bli hård träning nu efter lovet! Men efter lovet kommer jag vara redo. Har några nya klasser. American History, Engelska och video produktion tog slut och ersätts nu av matte, biologi och American Government viket kommer bli a pain in my rear end. Men jag ska kämpa på MAMMA, jag lovar. Haha.

Jag hade en julshow med kören, band och orkester. Där vi gjorde lite individuella saker plus en pampig avslutning alla till sammans. Vi alla åkte hem med en enorm julkänsla i kroppen.

Jag vill bara avsluta med att tacka familjen för det fina paketet och knäcken och mormor och morfar för kuvertet.

Nu tror jag att jag har täkt allt men samtidigt som jag är säker på att jag missat något. Men, men inget att göra åt just nu. Älskar er så!

Från mig till er alla puss, kram och en oerhört God Jul och ett underbart nytt år!!! God Natt.

Nu ska jag drömma om att ligga under bar himmel i sherwoodskogen. Ta från de rika och ge till de fattiga.

TYST JAG SER PÅ TV!

Detta var förbaneme de finaste ja har hört sen jag konfirmerades ………VILL DU HA EN FIKON!

Kommentarer

  • Faster säger:

    Finaste Emil! Va härligt att se Dig i går! Å Sorry att vi väckte dig, eller rättare sagt att Jag såg till att de väckte dig!.....hm!
    Har du inte fått paketet från oss???
    Farfarn som skickade det i tid!!!
    Älska di!!!

    2012-12-25 | 21:13:16
  • MANDZ säger:

    alltså hahaha. Bra sverige Emil, grammatiken är på topp

    Svar: Jaja fick inte tid att kolla igenom det och jag skrev det sent på natten! Var glad att jag skriver överhuvetaget. Din lilla mops! Och jag har dyslexi du vet! Du kanske vill att jag ska göra en liten grammatikkontroll på din blogg! Va!
    Emil Kavhed

    2012-12-26 | 12:35:05
    Bloggadress: http://feast.blogg.se
  • Pappan säger:

    Men inte retas så här i juletid=julefrid! ;-)

    2012-12-26 | 13:59:14

Kommentera inlägget här: