Dodge City Adventurers!

Detta är min blogg om mitt år i USA, Kansas, Dodge City.

Dag 219: Lov

Kategori: Allmänt

Hej long time no seen!

Nu är det lov och det var vad jag behövde. Lovet har varit super än så länge! Fredag så var vi lediga och Ben, Philipp och jag bar oss av till båten. Jag kan tyvärr inte berätta vad som hände för då måste jag döda dig, ”What happens at the lake, stays at the lake”. Låt oss säga att vi hade kul.

Igår åkte vi till Linsborg som är en liten svensk stad mitt i Kansas.  Det var skönt att få lite hemma vibbar med dalahästar, troll, älgar, midsommarstänger, luciatåg, oboy och lingonsylt. Vi åkte även upp till en liten borg i närheten som också påminde mig om gamla goda Sverige.  Lyckad dag!

Ikväll så gick vi på Jeff Dunham. Som är komikern med ” Achmed the Dead Terrorist”. Otroligt roligt och en fantastisk komiker. Otroligt hur han kan hålla koll på vem som pratar och rör sig. Jag hade sällan koll.

Friidrottssäsongen är igång och jag njuter varje sekund av det. Har bara haft två träningar än så länge så vi får se hur jag utvecklas. Men jag tycker det är så kul att jag ska ha träning nu under lovet. Det är fri villigt, men vafan ska man annars hitta på. Jag är ju trots allt i Dodge, inte mycket annat att göra.

Nu är spagetti med köttfärssås klart och det är dags att äta. 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: