Dodge City Adventurers!

Detta är min blogg om mitt år i USA, Kansas, Dodge City.

Dag 101: Dalmatiner

Kategori: Allmänt

Det är en stor dag! Jag har nu känt Ben och Debby i exat 100 dagar! Är inte det fantastiskt! Jag fick en bok som 100 dagars present.

Så jag tänker blicka tillbaka lite på dessa underbara dagar. Första burgaren jag åt på Windys (som jag kallade Sandys haha!) skrev jag att den var vidrig. Men nu är det en av mina favoriter. Men jag längtar dok fortfarande efter svenskpotatis med lax och mummasås. Jag var så förvirrad över skolan och skol systemet, men nu….eeh… jag är nog lika förvirrad fortfarande. Men det är kul att läsa om första amerikanskafotbollsmatchen och alla fotbolls träningar. Och nu är allt det över och jag längtar redan. Nu blir jag ledsen för allt som jag kommer göra för första gången här kommer jag kanske även göra för sista gången.

Det har varit väldigt roligt att skriva blogg men det känns lite jobbigt att man inte kan få med allt som man gör och känner.

Jag har fått en känsla av att vi måste klargöra vilka som är vilka här i Dodge City så jag tänkte skriva lite om huvudpersonerna.

Ben
The man in the house. Min andra pappa. Han har underbarhumor, otroligt snäll och det är inte svårt att känna sig älskad av Benny Boy, som jag kallar honom. En superhjälte.

Debby
The women in the house. Min andra mammsi. Vill bara väl men kan vara lite överbeskyddande. Det är nog hon som är bossen i huset. Älskar hundar och utbytesstudenter. Har bra humor och om du behöver prata med någon så är det bara att prata med Debby. Hon är alltid öppen för lite gossip.

Philipp             
My brother from another mother. Tysk…vad mer är det att saga.. nej jag älskar honom men det är verkligen syskonkärlek mellan oss på både gott och ont. Här om dagen så sa han att han blir irriterad på mig ofta. Jag sa att jag blir irriterad på honom ofta. Sedan sa vi… bra, då vet vi. så det funkar.

Amy and Hazel
Hundarna i huset. Hazel är ung hund har mycket energi och är alltid öppen för att leka. Men har ingen disciplin alls och tigger värre än en utsvulten varg. Amy är super gammal. Hon ska tydligen vara 115 år eller något. Döv, blind och kommer antagligen dö snart. Tråkigt men sant.

Barn och barnbarn
Detta kommer jag låta Debby beskriva! Detta är början på det första brevet jag fick från Ben och Debby. I hope it makes more sense to you then it did to me when I first got it:

We have two daughters, Toby Danette and Erin Coleen.  They are both married and have kids of their own.  Toby is married to Marty and they live in Wichita, Kansas.  They have 3 children – Riley Danette, age 7, Conor Paul, age 3 and Lily Elizabeth, age 1 year.  Marty is a computer tech and Toby teaches pilates.  Erin is married to Patrick and they live in Goodland, Kansas.  They have 2 children – Alexandria Danae, age 4 and Anderson James who is 5 months old.  Patrick is a chiropractor and Erin works at his office some and stays home with the kids

Andersom James kallar vi AJ och Alexandria kallar vi Ali. AJ fyllde 1 för ett par dagar sedan. Riley och Conor är båda underbart roliga. AJ är bäst för han är tyst och springer inte omkring så mycket. haha nej, alla är bäst!

Loca och Jonas
Loca is my Italian brother. Han är en otroligt rolig och cool kille som vet allt om fotboll. Han är otroligt stolt över sitt land och stad. Han kan säga saker som. If coliseum falls, rom will fall and if rom falls the whole world will fall. Han e fan bäst.  Jonas är hans bror från tyskland är en spinkig liten kille som älskar sport. Dom lever tillsammans med Bryce och Sephanie. Bryce är ledaren i våran youthgroup

Rafael och Florian.
Rafael är från Brasilien och är den som spelar amerikanskfotboll. Cool kille, påminner mig mycket om Sebbe! Florian är en dorving. Den dorvigaste dorvingen men även tysk, som vi alla vet säger mycket om en person. Haha. Dom lever tillsammans med den galna fågeldamen. Hon har fyra stora papegojor och sedan 3-4 mellan stora fåglar och en liten. Men hon är super snäll. Hon har även en mellan hund och en enorm Grand Danois som är den största hund jag någon sin har sätt. Men den är snäll. Var hemma hos dom för första gången i lösdags.

Jakub
Från Slovakien. Vi brukar gå till hans youthgroup för den är mycket roligare en våran. Bor lite off från dodge så vi hänger inte så mycket.

Caden
Kompis med alla utbytesstudenter. Vi sov över hos honom i går. Spela pingis och tv spel.

Matt
Min amerikanska bror. Jag vet inte, men jag tror vi är släckt med varandra på något sätt.

Stephan
Den ända vita killen i vårt fotbollslag. Håller på med parkour. En väldigt snäll kille.

Jaja det här var några av dom och det är så många mer som jag skulle vilja att ni träffa.

Jag vill tacka min familj för paketet. Man blir så glad av paket. Mycket nödvändiga saker där. Tack.

I övermorgon är det auditions till musicalen Grease! Det kommer gå bra! Hoppas på att få en roll som har en replik åtminstone. Sedan, den 19 nov är det auditions till floorshowen det kommer också gå bra men är mer nervös för det. Så det händer mycket. Snart thanksgiving och allt. ÅÅÅ Så mycket roligt att se framemot.

Det var skönt att skriva av sig lite. Har även pratat med mammsen, minnsen, pappsen  och emmsen så jag har mycket hem längtan nu. Ska käka lite Algrensbilar så kanske jag känner mig lite bättre.  Skulle bara vilja åka hem en liten stund.  Puuusss puuuussss på er alla. Har lite ont i magen för att jag saknar er alla så mycket!

P.S. Förlåt pappa glömde att gratta dig på farsdag. Så jag vill att du ska veta att de finns inte någon pappa som kan ersätta dig. Extra pussar och kramar till dig. Du är min hjälte. Jag saknar dig så mycket.

Men mest av allt saknar jag att bli väckt av dig kl 3 på morgonen, äta gröt i det lite skabbiga köket, ta den röda sundregruppsbilen, åka ut och sätta upp näten och sedan bara gå omkring med dig på dom små grusgångarna och kolla om någon liten kungsfågel måste räddas av min kung, min pappa. Sitta i den mycket skabbiga boden och blåsa, fylla i tabeller och bara njuta av att kolla ut över det brusande havet. Åååååååååå vilka minnen. Då fattar man inte hur bra man har det. Äskar dig!

Kommentarer

  • Fastern säger:

    Än en gång LÄNGTAT EFTER RADERFRÅN DIG!
    -DU E BÄST! Love you, miss you!!!

    2012-11-12 | 12:49:03

Kommentera inlägget här: