Dodge City Adventurers!

Detta är min blogg om mitt år i USA, Kansas, Dodge City.

Dag 265: Drömma om öken

Kategori: Allmänt

Hej har inte skrivigt på ett tag…så här är jag. 

Jag vet inte varför jag har slutat skriva. Det känns inte som det händer så mycket och antar att jag börjar känna mig hemma och det är inte så mycket av ett äventyr längre.  Men det betyder inte att jag inte har kul och är uttråkad. Snarare tvärtom, jag stortrivs. Jag har egentligen inget att skriva om. Så jag tänkte skriva om min dröm.

Min familj kom hit och jag var så glad att se dem och det var så värkligt att jag för en sekund trodde att dom var där när jag vaknade. Av någon konstig anledning skulle vi ta tåget tillbaka till Sverige. Side note: Kansas var en öken. Men när min familj ska komma för att säga hej då och ta tåget tillbaka hem så hittar jag en liten Joint på marken det är inte mycket kvar av den men jag tar up den och så tänder jag den och tar ett stort bloss och just då kommer hela familjen och jag känner hur allt börjar snurra och sedan blir det svart och jag vaknar på en träbänk i stationen. Jag känner på mig att allt gick bra och jag var inte säker men jag tror inte min familj märkte något. Men sedan så kommer jag på att jag måste hinna med mitt tåg som ska ta mig hem och jag blir lite stressad men samtidigt så lycklig att få komma hem. Så jag springer ner till stationen och jag frågar en tant om mitt tåg är här eller om jag missat det. Hon kollar på mig konstigt för jag ser ut som en uteliggare men sedan tar jag upp min plånbok och vasar henne biljetten och hon blir väldigt glad och låter mig gå ombord på tåget och vem sitter där om inte Love! Jag springer fram till honom för att överaska honom men han bryr sig inte så mycket. Sedan vaknar jag.

Jag vet inte vad drömmen betyder eller varför jag berättar detta till er men det var något med känslan att se mamma, pappa, Pelle och Minna och känslan att äntligen få komma hem. Jag kan bara beskriva den som lycklig men det var något mer. Lite lättnad och jag kände mig säker, skyddad och trygg. Väldigt avslappnad. Ja allt sådant som en familj ger dig.  Men jag får vänta några dagar till.

Men inte många dagar! Snart är det över. Slut. Borta. Men vafan, fett värt har det varit. Tänker mycket på hur det kommer vara när jag kommer tillbaka. Sova i sin egen säng. Jag saknar alla så himla mycket. Det går liksom inte att beskriva. Jag ska räkna upp alla som jag saknar. Nej, det är lite förmåga och jag vill ju inte glömma någon. Men ofta går jag igenom alla som jag saknar och saker vi gjort tillsammans och så skrattar jag lite samtidigt som jag blir lite ledsen. Jag undrar om vad jag kommer sakna här? Och om jag kommer sakna något. Man vet ju inte fören man inte har det längre!

På söndag ska vi ha ett litet Get Ready To Go Home möte med alla utbytesstudenter. Det kommer vara såååå tråkigt men men.

Det är så blåsigt. Kommer vara så skönt att komma hem till en vind stilla sverige. Men om jag någonsin saknar det är det j ba at fare ti gotland!

Jaja bara 15 dagar kvar i skolan. 35 dagar kvar tills jag åker hem. 23 tills familjen kommer över.  20 dagar till min födelse dag! Mycket kul att se fram emot. Detta kan bli mitt sista inlägg men jag ska satsa på att skriva mer.

Jag saknar er sååååååå mycket och äskar er lite mer! See ya!

Ny fågel till pappsen också.vJag tror du kommer gilla denna!

Kommentarer

  • fastern säger:

    Tack för att du skriver, e ju nyfiken, även om det är på slutet av din resa.
    Det har ju hela tiden låtit som du stormtrivits och tänk va gott att ha att se tillbaka på! Å även om man kanske inte riktigt fattar det själv så växer man något enorm efter en sådan här erfarenhet och det har man med sig i bagaget heeeela livet!!!
    Härligt att Hela familjen snart kommer!!!

    Här på ön är det i dag grått och trist i dag! Regnade som attan i morse och nu vill jag ha VARMT! Längtar till varmare dagar å faktiskt längtar till att få ta ut husvagn och pimpa den!
    Trodde jag inte, men så är det: fast i husvagnsträsket, å jag gillar det!
    Ha det bäst fina Du!

    SES SNART!!!!!

    2013-04-26 | 15:09:37
  • Mormor i Morfar säger:

    Härligt att du snart kommer hem. Då blir det en födelsedagskram irl !!! Ha en riktigt fin födelsedag! Puss från oss!!

    2013-05-14 | 11:20:39
  • Franken, Marie och Mysan säger:

    Hipp hurra hurra hurra hurra för Emil!

    Grattis mannen.

    Önskar Franken, Marie och Mysan.

    2013-05-14 | 19:24:45

Kommentera inlägget här: