Dodge City Adventurers!

Detta är min blogg om mitt år i USA, Kansas, Dodge City.

Dag 173: Bajsa på sig!

Kategori: Allmänt

Tänkte skriva en snabbis! Kul va!

Det är fult upp! Värre än någonsin denna vecka! Musikal träning varje dag från 18.30 till 21.30 eller direkt efterskolan 15.15 till 18.30. På detta har jag matte, biologi och american government läxa. Plus prov idag i american government över The Constitution med 95 multiple choice frågor 10 kortsvars frågor och en fråga med en paragraf långt svar! Gick som det gick. Sedan har jag  biologi prov imorgon och matte prov på fredag. Kan inte träna i OP för då har vi musikalträning. Det är inte allt. Har också börjat träna till La Quinceañera! Som tar två timmar av min lediga tid lite då och då. Jag vill inte skriva om det. Jag vet inte vad jag har sagt ja till. Allt jag kan säga är Kommunikations problem, virriga mexikanare och….ja jag får berätta någon annan gång. Så jag har egentligen inte tid att skriva men orkar inte träna till biologi provet imorgon. Kommer ändå få A i den kursen. Vi dissekerar binnikemaskar, maskar, musslor och ska dissekera en haj! Så det är inte helt slöseri med tid. Jag praktiskt taget lever på skolan nu. Men musikalen är super kul, så det  gör inget att jag spenderar halva dagen där. Men jag har många danser att lära mig och många sånger att sjunga. I början kändes det som om det aldrig skulle bli något men nu så ser det ut att bli ganska bra. Det kommer bli något i alla fall. JAJA Jag får väl ta tag i blötdjuren nu och lära mig lite om sniglar, musslor och bläckfiskar. Ibland känner jag bara…..VARFÖR!

Inomhusfotbollen går bra. Vi har fixat lag tröjor och vunnit våra två första matcher. Ska börja korpen är jag kommer tillbaka. Kan jag det så vill jag det!

Saknar er…. ja saknar hela sverige! Skulle vilja åka dit den här helgen och bara krama på er och prata med er tills vi inte har något mer att prata om! Hej!

Kommentarer

  • Farmor säger:

    Du härliga sork! Synd att man inte kan få uppleva musikalen live det skulle vara kul bl.a. att få se dig dansa för det har vi ju inte sett. Här är det vackra soliga vinterdagar och snart är de vår och DU kommer hem. Du har verkligen att göra hinner du få vara ute i friska luften? Lycka till med allt ! Stora bamsekramar från oss!

    Svar: ja jag tror att dom kommer spela in musikalen. och da ska ni sjalvklart fa en dvd. Aven fast mina dansteg inte ar nagot att skryta med sa kan man ju alltid fa ett litet skratt! Det behovs ju nu i vintertid!
    Emil Kavhed

    2013-01-24 | 09:40:05
  • Fastern säger:

    Sliter ut min Emil kollar om han skrivit något på bloggen knappen, för att jag kollar rätt ofta! Å jag Tackar för att du tog dig tid för att skriva, trots att du har MASSOR att göra!
    Älskar att läsa dina rader!
    Här är, som farmor skrev ett underbart vinterväder. Vackert Gotland! Men tyvärr njuter inte jag så värst pga att jag är inne å tycker synd om mig själv! En djävulsk nackspärr gör att jag knappt vågar mig ut o det hala, men vackra...hm!
    Varit hos Naprapaten i dag och hoppas på bättring! Men o helgen skiter jag i det onda! Hoppas på sol, glada barn i tallunden och korvgrillning!
    Puss

    Svar: tack! Later bra! Kampa pa.
    Emil Kavhed

    2013-01-24 | 18:59:59
  • Fastern säger:

    Puss

    2013-02-06 | 07:11:25

Kommentera inlägget här: