Dodge City Adventurers!

Detta är min blogg om mitt år i USA, Kansas, Dodge City.

Dag 26: Händer mycket men samtidigt ingenting!

Kategori: Allmänt

Hej!

Nu är jag här igen! Det är onsdag och jag har inga läxor och Youth Group är flyttad till söndag. Så jag ska försöka komma ihåg allt som har hänt!

Jag kunde inte skriva förra helgen för vi var på en övernattning för alla utbytesstudenter i Kansas och veckan har varit full med läxor. På lägret pratade vi mest om hur man är en bra utbytesstudent och lekte lekar. (Nu höll jag på att skriva att jag hade en ”bra tid” där men det funkar inte på svenska.) Det var jätte roligt och jag lärde känna  massor med nya människor från hela världen. Det var Sara från Italien, Eetu från Finland, Tjing Tjong nånting från Japan, Jacqueline från Tyskland, Naomi från Schweiz och Felicia från Sverige och några till. Så jag pratade lite svenska men det var för svårt så det slutade med att vi pratade engelska med varandra.  Det var jätte många tyskar där som pratade tyska med varandra, så ibland känndes det som om man var i ett annat sorts läger. Jag önska att lägret hade varit längre! Det var så mysigt och trevligt. Hoppas jag får träffa dom igen någon gång! Vi kanske ska ha ett läger till i slutet av året! Hopps!

Jag lärde även känna Luka och Jakob mer. Luka är italienaren som kom till Dodge och som spelar i laget. Han är super trevlig och rolig. Jakob är killen från Slovakien. Roliga grabbar!

Vi spela även en fotbollsmatch. Det var Varsity(Det bra laget som jag spelar i) vs Junior Varity (JV som jag också spelar i ibland men som är dåliga…nej sämre). Och det var kul och vi vann såklart :) Så det var samma lag fast A laget och B laget som spelade mot varandra.

Sedan har jag och Philipp bråkat lite men inget allvarligt. Jag blev bara lite irriterad på honom för han var dryg. Men det löste sig och han bättrar sig långsamt.

Imorgon ska det tas skolfoton och spelas en match mot Wichita South. Det var i Wichita som lägret var. Och det är vår första riktiga match! SPENNANDE! Vi kommer åka buss med laget i 2 och en halv timme. VARMT.

Skolan är super, tycker om alla ämnen men det är hårt! Mycket läxor på kort tid. Så om två hamnar på samma dag och det är ganska stora läxor så tar det lång tid och med fotbollen så har jag inte så lång tid till att göra dom och jag tar mig inte heller den tiden. Men jag Kämpar på! Och vissa frågor på prov tror jag att jag fattar men jag gör fel men jag pratar med läraren och dom är väldigt förstående. I kören sjunger vi två super låtar The Birralee Blokes – Come To The Music som är min favorit och The Birralee Blokes – Come To Me O My Love som jag bara gillar refrängen på. Annat som hänt i skolan är brandövning på 10 min och ett engelskaprov som var easy peasy! Som vi var tvungna att göra för att vi inte pratar engelska hemma. Fast det gör vi ju! Så det var jag, Jakob, Jonas, Philipp, Luka och några mexikanska ungdomar där. Löjligt!

Det var allt! Annars flyter allt på som det ska. Fråga gärna frågor! Så just nu har jag inget annat kul att säga men ni fick en liten uppdatering i alla fall. Men jag återkommer om jag kommer på något annat vi eller jag gjorde.

Vill bara säga att jag tänker på er lite varje dag mellan körrepen och tyngdlyften. Och jag känner att jag börjar längta hem lite. Men jag klarar mig nog! ÄLSKAR ER ALLA! Jag är seriös! Och förlåt att jag inte pratar med er på Skype eller telefon. Jag vill men hinner inte och vill inte ringa kl 4 på natten. Men snart är det helg och då ska jag prata med er alla! Så var inloggade! Många pussar, kramar och några kyssar från min del av världen.( Fan! Låter bättre på engelska) Many kisses from my part of the world! Nu kommer katten in i rummet och vill kela och säga god natt! GOD NATT, kisse misse ;)!

Kommentarer

  • Farmor säger:

    Dagens stora händelse att läsa dina bloggar. Här lunkar det på som som vanligt, vi bor ännu i stugan, inget åskväder som tur är för du är ju inte här o kan lugna din farmor med gitarr och underbar sång. Fortsätt och ha det bra stora varma kramar från farmor o farfar...,.

    2012-08-30 | 10:46:58
  • Pappan säger:

    Låter gott liv m dig!!!
    Kramar

    2012-08-30 | 15:05:05
  • Pappan säger:

    Rapportera gärna matchresultatet!

    Svar: JV 4-0! Varsity 4-1! Vi Är bäst!
    Emil Kavhed

    2012-08-30 | 17:21:56
  • Mamma säger:

    Skönt att höra att du hinner ha kul också och att du får sjunga lite. Här hemma är väldigt lite sång nu för tiden. Vi försöker övertala Pelle att börja spela gitarr, men han är motsträvig. Ikväll var Minna här och sjöng sina favoriter vid pianot. Det var fint! Vi längtar efter dig! Vi hörs i helgen! Puss

    2012-08-30 | 22:23:12
  • MANDZ säger:

    Jag är ju nattuggla så du kan ju ringa klockan 4 om du vill. helt ok liksom. hahah

    2012-08-31 | 09:15:33
    Bloggadress: http://feast.blogg.se
  • Fastern säger:

    Härlugt att höra att Allt e bra! Älskar dig! Fortsätt å njut av livet å tillvaron!
    Rune hälsar så gott! Har varit å kramats med honom i dag! ❤

    2012-08-31 | 22:57:03
  • Philipp säger:

    The Varsity and the JV drawed. We played 3-3. Nice try though, bror! :D

    Svar: Det varkar som om googel translate inte gjorde sitt jobb! haha And stop TRY to read my blogg!
    Emil Kavhed

    2012-09-02 | 02:42:43
  • mormor säger:

    Så himla kul att läsa om ditt liv och leverne "over there". Du är verkligen "en livsduglig potatis" som morfar brukar säga. Tar för dig och är positiv trots att det verkar väl tufft med fotbollen tycker jag, som en gång trodde jag skulle dö efter att ha sprungit en enda gång längs hela planen i skolans lärarlag.
    Vi har just återvänt till staden efter 3 månader på Lingis. Känns kul! Puss från morfar och mig!

    2012-09-06 | 11:18:18

Kommentera inlägget här: