Dodge City Adventurers!

Detta är min blogg om mitt år i USA, Kansas, Dodge City.

Dag 4: Misslyckade presenter!

Kategori: Allmänt

 



Klockan är prick åtta här det betyder att den är tre hemma och dom flesta ligger och sover. Man kanske ska göra samma sak.

Idag har det inte varit någon händelserik dag. Men jag har spenderat dagen med Philipp och det har varit kul. Vi har pratat mycket om allt, spelat basket och tagit en promenad. Det känns ganska bra att ha en bror som är lika gammal som en. Längtar lite tills Pelle blir så stor. När han är 15 är jag 23 så det blir perfekt.

Så efter som jag inte har något att skriva om så tänkte jag att vi kör en kanon och kalkon på det jag upplevt hittills. För er som inte är bekanta med denna lek, så är det så att man berättar några saker som var bra och som gjorde en glad och det heter då kanon och sedan säger man saker man tycker är minde bra eller som man stör sig på. Låt oss börja med det tråkiga så får vi det överstökat.
Kalkon:
Heltäckningsmattorna
Värmen
chips till lunch
att dom kallar fotboll, soccer
och lunch, dinner och middag,  supper man blir förvirrad
att jag inte kan utrycka mig som jag vill
längtan
oF
att man väger 138 på vågen
att det roliga inte har börjat än
låga toaletter
äcklig tandkräm
stopp i toan
brummet från ventilationen
plus några andra små ilandsproblem

Kanon:
Benjamin och Debby
ha en bror i samma ålder
värmen
prata engelska
äta ur mycket godis man vill!!!!
kolla tv
när ventilationen slutar brumma och det blir helt tyst
köttfärssås och spagetti
längtan

Nu var det väldigt mycket mer på kalkon. Men det som räknas är kvalitet inte kvantitet.

När klockan är en minut över fem här är den en minut över tolv hemma. Så vårat idag kan vara erat igår. Tänk på det.  Om jag skulle dö samtidigt som någon i Sverige, som föddes exakt när jag föddes så skulle den personen ha varit äldre än mig? Jag vet inte men det är något jag ska tänka på när jag går och lägger mig. Men man får inte gå och lägga sig utan en god natt kram från Ben och Debby och vem skulle vilja det?!

Alla hälsar! God natt!

P.S Förvänta er inte att jag ska skriva varje dag. Jag gör det bara nu för att jag är så himla uttråkad. Ha de!

Kommentarer

  • Fanny säger:

    HEJ EMIL!!! (åh emil!) nu ska jag vara snäll och skriva en kommentar. jag ska läsa din blogg flitigt jag svär

    "att man väger 138 på vågen" var kul
    PUSS,
    p.s. tänk om du kommer hem jättetjock!!!1 hihi nä det tror jag inte, men vi får väl se

    2012-08-08 | 13:50:01
  • Mamma säger:

    Hej! Nu när klockan är 23 här och 16 där tänker jag på dig. Idag har jag bara läst bloggen 2 gånger. Här kommer min lista:
    Kanon
    - att du skriver varje dag
    - att du längtar
    - att du kramar Debby godnatt

    2012-08-08 | 23:01:19
  • Mamma säger:

    Hej!
    Jag tycker att det är kanon att du skriver varje dag. Jag tycker också det är kanon att du ger Debby godnatt kramar så länge du inte kallar henne för mummy. Chips till lunch är inte nyttigt! Du kan väl toppa med en morot. När klockan är 23 här är hon 16 där och jag tänker på dig. God natt! 1000 godnattkramar från din riktiga mamma som också längtar.

    2012-08-08 | 23:16:02

Kommentera inlägget här: