Dodge City Adventurers!

Detta är min blogg om mitt år i USA, Kansas, Dodge City.

Dag &: RED DEMONS!

Kategori: Allmänt

Idag trodde jag att det skulle bli en sådan där tråkig, händelse fattig dag men istället blev det den bästa dan av alla dom här sex dagarna. Det började med att jag  och Phillip och ben åkte till skolan och fixa ett jätte coolt ID kort och sedan fick jag sjunga för min musik lärare. Och det gick bra. Han är en underbar man i sina bästa år. Det jobbiga var att Ben och Philipp satt med. Men vafan, YOLO. Han verkade jätte nöjd och lite imponerad. Stolt.

Så det var jätte kul och jag tänkte att nu blir det inte roligare. Men efter  att jag och Philipp har gått till fotbollsplanen och lirat lite boll så ringer Ben och säger att vi ska äta ute och se tjejer dansa…… ok.

Så Debby kommer och plockar upp oss vid huset och vi åker tillsammans till ett stort ”Steak House” och äter super god mat. Yuuummy. Men sedan så går vi över gatan och in i en liten affär som säljer cowboy prylar. Så går vi genom en bakdörr och så kommer vi in i en liten cowboy stad och det är värsta showen. Med pistoler, cowboys, sheriffer och banditer.  Och när den tog slut så trodde jag att det var klart. Men det var bara början!

Sedan får vi gå in i salonen. Och där är det en super duper show till som varar i mer än en timme! Och det är bra teater, sångare, sånger, färger och bäst av allt can-can dansare. Och när man tänker på det nu i efter han var det helt sjukt för vi betalade 3 dollar för att få dom att sätta upp sin fot i knät på mig och Philipp och vi fick ta av dom ett slags blått band som dom hade runt benet.  Men det var fantastiska skådespelare och underbara karaktärer med en enorm utstrålning. Det var lite kostigt men samtidigt så himla roligt. Det var helt UNDERBART!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Låter som äventyr i äventyret...
    Låter ju som rösten funkar. Bra.
    Funkar fotbollsskorna? Sitter takterna i?
    Pussar

    2012-08-10 | 07:55:58
  • Mamma säger:

    Vad kul! Lite häftigare än den teatern vi såg på High Chaparall alltså. Var det i Dodge City? Vad kul med alla bilder!

    Här är fint idag. Pappa, som precis kommit hem från kollo måste åka tillbaka idag och hämta kameran som han glömde. Jag ska väl jobba lite på Nobellll. Ikväll kommer Pelle hem. Han har faktiskt längtat de sista dagarna. Igår ringde han 5 ggr och skickade 2 sms. Imorgon åker vi till Inälv via Maria och Linus landställe. Där ska vi äta kräftor! Har du lagat mat ännu? Varför heter ett kapitel "misslyckade presenter"? Puss puss mamma

    2012-08-10 | 08:23:30
  • Pappan säger:

    Hur mottogs dina presenter?

    Svar: Dom mot togs bra! men vad ska dom med te och med en bok om sverige att göra? Men sedan glömde vi en present till Philipp men men. Det var inte så farligt. Fotbollsskorna var super! och takterna börjar sakta men säkert komma tillbaka.
    Emil Kavhed

    2012-08-10 | 09:55:10
  • Fastern säger:

    Du e ju bara Bäst!

    2012-08-11 | 22:11:37

Kommentera inlägget här: