Dodge City Adventurers!

Detta är min blogg om mitt år i USA, Kansas, Dodge City.

Dag 70: Jag är så lycklig, Jag är så lycklig, Jag är så lycklig

Kategori: Allmänt

Idag har det varit en mycket bra dag det har hänt mycket roliga saker. Morgonen var inte så speciell men jag åt flingor i alla regnbågens färger. Och det är ju alltid kul. Sedan var det en tråkig skultur och keramik klass men sedan var det en röd dag och detta betyder att jag har kör istället för styrketräning och det är ju roligare med kör!

Denna dag var det även en fotbolls match och det var perfekt väder! Det har varit kallt nu dom senaste dagarna. Det var varmt en dag men så en dag vände det helt och det blev typ 10oC och iskallt. What’s up with that!? Så mamma och pappa snälla sänd mig min vinterjacka och underställ. Kanske en liten mössa också!

Men idag var det i alla fall helt plötsligt varm igen typ 800oC men vi vann med 6-1 och Florian som är en tysk utbytesstudent gjorde mål. Så nu är det bara jag kvar av dom som inte har gjort något mål. Jag har bara två matcher på mig för sedan är säsongen slut.  Att säsongen är slut är värt både en :D och en :( . Det ska bli skönt att vila men efter en veckas vila kommer jag antagligen sakna det.

Varsity vann också med 6-2 och Stephan gjorde sitt första mål på säsongen. GRATTIS! Han var så lycklig efter matchen. Han gjorde en mollis som målgest. Som är en bakåtvolt framåt. COOLT!

Förre helgen kunde jag inte skriva för Ben och Debbys barnbarn var här. SÖTA! Men det var fullt upp hela helgen! Även min fina faster och kusin ringde. Tycker mycket om er!

Sedan har jag fått min kör dress! Och vi har beställt kappa och hat till graduation. SPÄNNADE! Fick en ”tassel” extra på köpet för att jag var svensk :D

Men det roliga är inte slut än! Imorgon är det amerikansk fotboll match och det ska bli ett stort party!

Det var nog allt men det var väl nåt att hänga i julgran.

Saknar er alla speciellt nu när det börjar bli kallt! 

Skypar med fvorit Mandiz. Kl var 4 på morgonen för mig och hon hade precis vaknat kl 11 hemma. Konstigt :P
 
Barnbarn och min andra familj!
 
Matthew Goedeken! Min trogna kamrat här i Amerikat. Vi hänger mycket med han.
My name is Bond......KörJames Bond. Solbränd efter matchen idag och har inte lagt upp byxorna än.
ser ut lite som en trollkar. Jag gillar det!
I love my tassels!

Kommentarer

  • Farmor säger:

    Du får verkligen prova på allt , gulliga små barn, vilken stilig MAN du blivit. Innan var du en snygg kille (sork). Du får ha en fortsatt bra tid, jag skall till Stockholm på lovet så Pelle får lite ledigt, längtan är värre där för ditt rum är tomt och ingen Emil sång o spel..STORA KRAMAR från farmor o farfar.

    2012-10-12 | 09:49:38
  • Fastern säger:

    Som jag sa: sitter nu i gula huset å tårarna rinner då jag läser å ser alla fina kort på dig! Fast jag ser och vet att du har det så jäkla bra!
    Fint väder i Sthlm och din mamma å jag ska leta oss till Haninge och köpa ett Förtält till mig, då vi droppat smågrabbarna på handbollen!
    Kraaaaam!

    2012-10-13 | 10:09:26
  • Fastern säger:

    Nu e det snart dax för en liten blogg igen Emil !!!!
    Nyfiken jag!

    2012-10-23 | 10:20:40

Kommentera inlägget här: