Dodge City Adventurers!

Detta är min blogg om mitt år i USA, Kansas, Dodge City.

Dag 44: Livet....(djupt)

Kategori: Allmänt



Ok! Denna vecka har det som vanligt hänt en massa grejor och som vanligt ska jag försöka att komma ihåg allt! Men jag tror inte jag kan klara av att berätta allt i ordning. Så sätt er till rätta och njut för här kommer Emils sjätte vecka i The United States of America.

Nya och gamla utbytesstudenter!
Jag tror det var i måndags som vi välkomnade den sista utbytesstudenten till Dodge City. Hans namn är Florian och kommer ifrån Tysklad. Jag har inte pratat med honom så mycket för att han är ganska blyg. Men jag lovar att han säkert är en trevlig prick. Jag har även lärt känna den brasilianska surfaren bättre och Rafael värkar vara en super kön kille och han har världens bästa skratt.  Annas så kommer jag även super bra överens med Luca och Jakob som båda är super vänner.

Men häromdagen så gick det upp för mig att om några månader kommer Luca åka hem till Italien och Jakob till Slovakien och jag kommer kanske aldrig mer träffa dom! Det gjorde mig ledsen! Mycket ledsen! Aldrig träffa Ben och Debby mer!!!!! WÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHHHHHHHH!......snyft

Skola
Jaja, life goes on! Får helt enkelt leva I nuet! Jag har gjort kart min kartong fisk och min lerpenhållare. Jag är mycket nöjd! NOT.



På tyngdlyftarlektionen så hade vi en gest! Det var en man som var expert på frisbeegolf! Han lärde oss allt om frisbeegolf! Jag lärde mig 6 olika kast, hur man ska kasta i vind, 5 små trix och mycket mer. Jag tror dok inte det är sporten för mig. Men en super bra sport att spela med familjen eller med flickvännen. I världmästerskapen i frisbeegolf (det existerar) så är åldrarna mellan 13 till 70! Kolla, nu lärde jag er något.

I kören så har det inte hänt så mycket vi jobbar på med sångerna men ska nu skaffa en Kavajdress att uppträda i. Kommer bilder så snart jag har fått den. Men ska gå och ta mått på tisdag!

I engelska har vi börjat läsa ”The scarlet letter” och den är väldigt svår att läsa på engelska men den är ganska spännande och bra men svår! Får se om jag klarar av skolan har ju fotboll varje dag och matcher varannan.

Ja, skolan är kul! (bra sammanfattat där)

Fotboll
Jag spelar nu ib-laget som heter JV (junior varsity). Vi får se vad som händer i fortsättningen för i varsity så blir folk kickade hit och dit p.g.a dåliga betyg, sena ankomster och dåligt uppförande. Men jag gillar JV mer för att vi vinner! Nej skoja. Jag gillar dom mer för……hm……..för vi vinner.

Det är ett mycket härligare gäng och det är inte sådan stor press på oss. Jag får vara ute på plan och spela mycket mer. Ni som känner mig vet att jag spelar för att ha kul och inte för att vinna. Men som ni också alla vet så har man bara kul när man vinner!

Resultat
Första matchen                          Vann
Andra matchen                           Vann
Tredje matchen                          Vann
Fjärdematchen                           Vann

Football
I fredags var det ”GAME DAY” detta innebär att vår skolas fotbollslag spelar hemmamatch och alla är där och kollar, skriker, hejar, snackar, äter, har trevligt och umgås. Det är superkul och jag träffar alltid nya människor där!

Dom har tröj kanoner som sjuterut tröjor i publiken och dom kastar ut tröjor och små bollar med Red Demon loggan på! Jag har fångat både en boll och en t-shirt! Jag är så nöjd.

Jakob ville veta hur man sa ”show your boobs” på svenska. Så jag lärde honom det.  Så nu skriker han det till alla cheerleaders vid matchen. När han står och skriker detta så frågar någon vad det betyder och han svarar att det betyder ”Go Red Demons”. Så det slutar med att hälften av alla i publiken står och skriker för fullhals ”VISA PATTARNA”.

http://www.youtube.com/watch?v=-_7NQDx24-U

Stroblihgt dodgeball
Efter detta……jag försöker hitta ord som kan beskriva det….men misslyckas. Så går vi och spelar Stroblihgt dodgeball som är just vad det heter. Dodge ball i sroblight. Det är roligt men lite farligt. Hade rickigt kul!

Brev
Sedan har jag fått två brev! ÅÅÅÅ det var så fint. Jag öppnar brevet och fylls av en doft av minnen och detta följs av en fantastisk läsning! Längtan är obeskrivlig!

Det andra är ett vykort från farmor och farfar. Älskar er så mycket. Ha det underbart på er resa, kom hem helskinnade och grattis farfar. Stevie Wonder – Happy Birthday

Känslor
Nej, inga känslor.  Tråkigt!

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Fantastiskt att du tog dig tid att skriva i ditt mycket pressade schema. Jag blir nyfiken på vilka som skrivit brev, men det kanske är hemligt. Jag blir också nyfiken på dina konstverk du skapat på keramikkursen. Kan du ta en bild? Här är så tyst! Puss puss

    Svar: patience patience mamma!
    Emil Kavhed

    2012-09-17 | 21:13:36
  • Pappan säger:

    Jag paxar fisken!!! Du brås ju på din syster ;-)

    2012-09-18 | 08:24:50
  • MANDZ säger:

    tycker fisken va rätt najs ändå hallå! men vadå, ska du aldrig träffa ben och debby mer? här skriver vi visor på si/so vilket är najs. Sen regnar det hela tiden och jag har F varning i matte. FEST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    2012-09-19 | 00:35:05
    Bloggadress: http://feast.blogg.se
  • Fastern säger:

    Tack för dina fantastiska inlägg!
    Ja, här är det vardag igen, frukost, i väg till skola och jobb, hem, fixa käk å sova...
    Inte så mycket nytt här inte!
    Men det går ingen nöd på oss! I går kom Harry och Totte hem till oss! Vi har blivit med marsvin. Vet inte Vad jag gett mig in på, men gulliga e de å Frippe sjunger för fullt, då grabbarna kvittrar nedanför.
    Nästa helg e det dax att plocka ur det sista ur husvagnen. Hade velat haft det avklarat, men har slöat! Blä! Trist nu, men, men.... Det måste göras!
    Fortsätt att ha det Bäst, kram från oss: C & A

    2012-09-20 | 21:26:17
  • Fastern säger:

    Nu vill jag, å säkert flera med mig, ha en liten info igen om hur du har det!!?
    Puss

    2012-09-25 | 17:19:00
  • vilman säger:

    hej jag hoppas du mår bra, kramiz.
    http://rymdd.tumblr.com/post/32393226696

    2012-09-27 | 17:26:27
  • vilman säger:

    ps. klicka på länken!!

    2012-09-27 | 17:26:38
  • MANDZ säger:

    HALLÅ äru död eller

    2012-09-29 | 11:27:55
    Bloggadress: http://feast.blogg.se
  • Fastern säger:

    Hej fina killen! Kul att höra från dig som vanligt. Jag skriver längre på Facebook om du har tid att läsa. Kram från farmor o farfar.

    2012-10-01 | 09:48:13
  • Farmor säger:

    Jag vet ej hur fastern blev inblandad i min kommentar???

    2012-10-01 | 09:49:33

Kommentera inlägget här: